#olvasási képesség

Közoktatás Edupress

Hátráltatják az olvasni tanulókat a gyenge képességű tanárok

Hátráltathatják az olvasni tanuló diákok olvasási készségének fejlődését a gyenge képességű tanárok - mutatták ki első alkalommal amerikai kutatók, akik általános iskolás ikerpárok és osztálytársaik olvasási képességét mérték fel. A tanár akkor kaphatott pozitív értékelést, ha az év végi teszteredmények jobban sikerültek, mint az annak elején tapasztaltakból következett volna - írja a Science folyóiratban megjelent tanulmány alapján az Origo.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.